Printed From:

5 hasznos anya-lánya tipp a menstruációs panaszok kezelésére

…avagy hogyan tegyük könnyebbé azokat a nehéz napokat?

A menstruációval járó panaszok szinte minden nő életében jelen vannak - anya és lánya ugyanúgy szenvedhet a kellemetlenségektől, ahogyan egykoron nagymamáink is. A különbség napjainkra az, hogy attól, hogy nők vagyunk, a menstruációval járó panaszokat már nem kell szükségszerűen eltűrnünk.

„Anyu, görcsöl a hasam, mit tegyek?”

„Legszívesebben az egész napom takaró alatt tölteném egy forró tea társaságában, de suliba kell mennem.”

„Este buli lesz, és nekem éppen ma jött meg. Anyu, hogyan mulaszthatnám el a fájdalmat?”

Talán anyaként és tinilányként is ismerősek a fenti mondatok, hiszen egészséges, fogamzóképes korban lévő nőként minden hónapban szembe kell néznünk a menstruáció okozta kellemetlen tünetekkel. Azonban amikor az első menstruációs ciklusok jelentkeznek, a fiatal lányok gyakran még tanácstalanok és tapasztalatlanok a probléma kezelésében, és ez könnyen elronthatja a legjobb, felhőtlenül induló napjukat is.

Nézzük csak, anyaként mit tanácsolhatunk lányainknak,
a fiatal lányok pedig hogyan használhatják ezeket a tippeket:

  1. Mozogj!

Az egyik legnagyobb hiba, amit a menstruációs panaszok megjelenésével elkövethetsz, ha lefekszel, és csendben tűröd a fájdalmakat.  Semmi sem indokolja, hogy megszakítsd megszokott napi tevékenységeidet, habár fontos, hogy ne erőltesd túl magad. 
A mozgás pedig kifejezetten hatékony segítség lehet, ha megtalálod a számodra kíméletes, mégis hatékony edzésformát. Ez lehet egy kényelmes séta, de akár aerobik vagy jóga is. Egyes gyakorlatok csökkenthetik a menstruációs görcsöket, mert segítik a béta-endorfin termelést, mely természetes fájdalomcsillapítást nyújt a szervezetnek.

  1. Burkolózz melegbe!

Ha egy kicsit mégis megpihennél, feküdj le, és tegyél meleg vízzel töltött palackot az alhasadra, így a görcsök érzése enyhülhet, mely sokszor segítséget nyújt a fájdalmak csökkentésében is. Nagymamák és anyukák jól bevált módszere ez, bár napjainkban már számos, különböző típusú melegíthető párna kapható a boltokban, melyekkel egyszerűbb és kényelmesebb lehet a kuckózás.

  1. Igyál sok folyadékot!

Akármilyen egyszerűen is hangzik, a megfelelő folyadékbevitel a menstruáció alatt is kiemelten fontos. Ha eleget iszol, tested jól reagál, és elkerülhető a vizesedés, puffadás érzése is.
Egyes kutatási eredmények rámutatnak, hogy a kamillatea nyugtatóan hathat a méhedre, ezáltal csökkenti a fájdalmakat, a meleg folyadék pedig különösen jól esik ilyenkor.

  1. Lassíts, és kényeztesd magad!

A menstruáció kellemetlen, és csak a női nem tagjainak életét nehezíti meg. Igazságtalan, ugye? De miért ne fordíthatnád inkább saját javadra ezt a nehéznek tűnő pár napot? Foglalkozz magaddal, csináld, amihez kedved van, kényeztesd az érzékeidet, és tested meghálálja majd: a felszabaduló boldogsághormonok bizonyítottan segítik a fájdalmak csökkentését.

  1. Ne engedj a fájdalomnak, csillapítsd a görcsöket!

A házi praktikák mellett anyák és lányaik biztos megoldása a No-Spa, mely simaizom-görcsoldó hatásával közvetlenül a méh izomzatára hat, és így csökkenti annak görcsös összehúzódását. Napi 3x1-2 tablettával enyhítheted a menzeszedet kísérő panaszokat!

Ne engedd, hogy a fájdalmas hasi görcs elrontsa a napodat, élj a pillanatnak, és felejtsd el a fájdalmakat!

 

SAHU.DRT.18.06.0325 (2018.07.19.)

Utolsó módosítás: 2018. 07. 23.