Printed From:

Befelé figyelni – nőiségünk megélése a menstruáció alatt is

A PMS (premenstruációs szindróma) és a menstruáció időszaka a nők körülbelül 80%-a számára okoz nehézségeket, és itt nem csak a fizikai fájdalmakra – mellfeszülésre, alhasi görcsökre, fejfájásra – gondolunk.

Sok esetben nehezebb megbirkózni a női ciklus pszichés nehézségeivel, úgymint a túlérzékenységgel, fáradékonysággal, érzelmi kimerültséggel, ingerlékenységgel, szorongással, depresszióval vagy az ezekből fakadó érzelmi kitörésekkel. Mit tehetünk ilyenkor, hogy ne kelljen minden hónapban átesnünk ezeken a tüneteken, vagy legalább könnyebben viseljük őket, és közvetlen környezetünk se részesüljön minden alkalommal „női bajainkból”? Nos, talán éppen itt az ideje egy kicsit „befelé figyelni”. A menstruáció során lényeges hormonális változások történnek a szervezetben, mely megviselheti a testet és a lelket is. Ha már lenyugtatni nem tudjuk háborgó belső tengerünket, pattanjunk szörfdeszkára, és lovagoljuk meg hullámainkat!

Tudd, mi történik a testeddel!

Ha tájékozódunk a menstruáció biológiai hátteréről, és mellette megismerjük saját testünk egyéni reakcióit, talán könnyebben tudunk befelé koncentrálni, és elfogadni azokat a változásokat, amiken bizony minden hónapban át kell esnünk. Figyeljük testünket, mérjük fel, mi a legjobb saját magunknak, és fogadjuk el, amin változtatni úgysem tudunk. Tegyük azt, ami épp a legjobban esik!

Meditálj!

Ha jógázni nincs is erőnk a menstruáció során, a meditáció gondolata még nem elvetendő ötlet. Ahhoz, hogy lelassíthassunk, és meghallgassuk, mit súg a belső hangunk, igazán el kell csendesednünk, melynek a meditáció tökéletes eszköze lehet. Ha nem tudod, hogyan kezdj bele, keress fel egy szakembert, aki segít elsajátítani a meditáció alapjait.

Táplálkozz okosan!

Ha egész nap mást sem csinálsz, mint egészségtelen ételekkel tömöd magad, mert épp ezt kívánod: nem gond. De a menstruáció és a PMS alatt különösen fontos lehet, hogy odafigyelj a megfelelő folyadékbevitelre (víz!), sok zöldséget és gyümölcsöt fogyassz, ügyelj a magas fehérjebevitelre, és kerüld a koffeines italokat, ha teheted. Emellett tartsd szem előtt, hogy a menstruáció során gyakran fellépő vashiány ellen is tenned kell, melyet szintén táplálkozásod tudatos tervezésével kerülhetsz el.

Helyezd magad előtérbe!

Ha kellőképpen odafigyeltél, és megtapasztaltad, mire van ilyenkor leginkább szüksége a testednek, ne sajnáld tőle! Tedd, amire vágysz, kényeztesd magad! Ne hajtsd túl magad, otthon sem kell százfogásos vacsorákkal készülnöd, a takarítás is megvár, ha éppen mást szeretnél. Engedd meg magadnak, hogy kikapcsolhass, így könnyebben viseled majd a ciklusoddal járó hormonális megterhelésből fakadó lelki hullámokat is.

Ha fáj…

Ha a menstruáció túlzott fájdalmakkal jár, és a szokásostól eltérő tüneteket tapasztalsz, feltétlenül fordulj orvoshoz. Ha csak a szokásos fájdalmakat tapasztalod, de azoktól úgy érzed, nehezebben tudod elengedni magad, használd a No-Spa termékeket. A No-Spa 40 mg vagy a No-Spa Neo, közvetlenül a fájdalmat kiváltó görcsre hatnak, melyek már több mint fél évszázada jelentik a szakértő megoldást a kínzó, görcsös hasfájás esetén.

SAHU.DRT.17.08.0447 (2017.08.28.)