Printed From:

Ne hagyja, hogy a görcs uralja menstruációját!

Ha ön a női nemhez tartozik és menstruál, a menstruációs görcsöket bizonyára jól ismeri – de az is előfordulhat, hogy még sosem találkozott ezzel a panasszal élete során. Egyes nők minden egyes menstruáció elején fájdalommal küzdenek, mások pedig nem is tudják, ez milyen érzés. Nos, az utóbbi csoport talán ebből a szempontból szerencsésebbnek mondható, de ez nem jelenti azt, hogy a többieknek nincs más választásuk a fájdalom tűrésén túl.  Attól, hogy nők vagyunk, még nem kell szenvednünk: nem szabad hagynunk, hogy a görcs uralja menstruációnkat!

Miért görcsölünk a menstruáció alatt?

A menstruációs görcsök onnan fakadnak, hogy a ciklus során megvastagodó méhnyálkahártyának le kell válnia ahhoz, hogy a hüvelyen keresztül, vérzés kíséretében távozhasson. A leválást a méh simaizomzatának összehúzódása segíti, ez pedig fájdalmakkal, jellegzetes görcsökkel járhat.

Fontos, hogy ha a görcsök túlzottan erősek, esetleg más, szokatlan tünetekkel is együtt járnak, feltétlenül forduljunk orvoshoz. Előfordulhat ugyanis, hogy az erős görcsök valamilyen egészségügyi problémát jeleznek, melynek felderítéséhez és célzott kezeléséhez szakember szükséges.

Tippek a görcsök ellen

  1. tipp: Meditáció és Jóga

A jógaprogramok kifejezetten hasznosak lehetnek a menstruációs görcsök enyhítésében. Ez a kíméletes mozgás nem csak a fájdalmak csökkentésére, de az átélt szorongás, kényelmetlenség érzésének enyhítésére is képes a kutatási eredmények szerint.

A meditáció hatása is egészen hasonló a fentiekhez: elménk elcsendesítése hozzájárulhat menstruációs görcseink enyhüléséhez. 

  1. tipp: Aromaterápia

A olajos masszázsok, aromaterápiás kezelések hatékonyak lehetnek a fájdalom csökkentésében. Kényeztessük magunkat, ha megtehetjük – ennyit biztosan megérdemlünk a „nehéz napokon”. Próbáljuk ki a levendulát, zsályát, mandulaolajat, majoránnát, rózsaolajat, és lazuljunk el, amennyire csak lehet. Hiszen a fentiekből tudjuk: a meditatív állapot megközelítése már önmagában is hasznos lehet a fájdalomcsökkentésben.  

  1. tipp: Melegítőpárna

Ha melegítőpárnát teszünk alhasunkra, csökkenthetjük a menstruációs fájdalmakból fakadó diszkomfort érzését. Ha nincs ehhez megfelelő eszközünk, de nagyon szeretnénk kipróbálni a módszert, ne keseredjünk el: tegyünk egy üvegpalackba forró vizet, tekerjük be egy lepedőbe, hogy meg ne égessük magunkat, és tegyük a megfelelő testrészünkhöz. A kívánt hatás biztosan nem marad el, legfeljebb kicsit bonyolultabbak az előkészületek, mint az elektromossággal működő párnáknál. 

  1. tipp: Görcsoldó használata

A No-Spa közvetlenül a méh izomzatára hat, és csökkenti annak görcsös összehúzódását – napi 3x1-2 tabletta alkalmazása enyhítheti a menzeszt kísérő panaszokat. 

Ne görcsöljön, a nehéz napok elmúlnak! Tegyen a görcsoldásért!

 

SAHU.DRT.18.04.0197 ( 2018.05.30)