Printed From:

PMS: a hétfejű sárkány

Ha ez már nem a lovagi kor, mit keresnek itt tűzfújó szörnyetegek?

Ha a női nemhez tartozunk, ideje tudomásul vennünk, hogy amikor közelednek azok a bizonyos nehéz napok, sokunkon eluralkodhatnak a hormonok. Csokit kívánunk sós ropogtatnivalóval, érzékenyebbek leszünk, mindenen sírunk és nevetünk egyszerre, sőt az is könnyen lehet, hogy a környezetünk ilyenkor „kissé” elviselhetetlennek talál minket. És amikor azt írjuk: kissé, talán úgy értjük, hogy egy hétfejű sárkánnyal is könnyebb dolga lehet a hős lovagnak, mint a közvetlen környezetünknek megbirkózni velünk.

Lehetséges, hogy minden hónapban megőrülünk kicsit? Mi ez az egész, miért törnek ránk a furcsa érzések? Hogyan szelídítsük meg sárkányunk mind a hét fejét? Megnyugtatunk mindenkit, nem kell félni, ezeknek a sárkányoknak tényleg nagyobb a füstje, mint a lángja.

A lovagi korral szemben mostanra már nem kell titkolóznunk vagy szégyenkeznünk, hiszen a menstruáció mára már köztudottan is természetes folyamat, mely az egészséges nők életében ciklikusan jelen van. A premenstruációs szindróma, azaz a PMS a női ciklus egyik velejárója, mely a havi vérzés előtt 1-2 héttel jelentkezik. Egyes nők könnyedén átvészelik, míg másokat meglehetősen kényelmetlenül érintenek a tünetei, melyek lehetnek:

  • emlők feszülése;
  • pattanások megjelenése;
  • fáradtság, kimerültség;
  • hangulatingadozások, ingerlékenység, szorongás érzése;
  • alvászavar;
  • fejfájás, hátfájás

A tünetek személyenként változóak: mindenki másképpen éli meg azokat. A kiváltó okok pedig a mai napig részben tisztázatlanok, habár abban biztosak lehetünk, hogy több tényező is szerepet játszik a PMS kialakulásában. Az egyik és legfontosabb ezek közül természetesen a hormonok változása, mely minden nőt különböző mértékben érint – ezért is vannak eltérések a tünetek megjelenésében és intenzitásában. Az agy kémiai változásait szintén a kiváltó okok között tüntetik fel a szakértők, de azt is megjegyzik, hogy a depresszió vagy a stressz erősíthetik a PMS mértékét, ezzel nehezítve a helyzetet. Ami még befolyással lehet a premenstruációs szindróma kialakulására: vitaminok és ásványi anyagok szintje a szervezetben; túlzott sófogyasztás, mely fokozott folyadékürítést okoz; alkohol és koffeinbevitel, mely megváltoztatja a hangulatot és az energiaszintet is.

Hogyan változtassuk kezes báránnyá a sárkányokat?

A tünetek csökkentésére számtalan megoldási javaslat létezik, de egyik sem jár garantált sikerrel, hiszen a PMS nagyon változatos jelenség a nők körében, akár megjelenési formáira, akár erősségére gondolunk. Íme, két lényeges tipp, mely talán Önnek is beválhat:

  • Éljen egészségesen, sárkányok ide vagy oda!

A mozgás, egészséges táplálkozás, elegendő mennyiségű folyadékbevitel és a minőségi alvás csodákra képes PMS esetén is. Gondoskodjon energiaraktárai feltöltéséről, a megfelelő vitamin- és ásványi anyag szintről, különösképpen például a magnéziumról, kalciumról és folsavról.

  • Ne tűrje a fájdalmakat!

A PMS gyakran fájdalommal jár, legyen az fejfájás, hátfájás vagy a menstruációs vérzést megelőző alhasi fájdalom, görcs. Az alhasi görcsök egyik leghatékonyabb ellenszere a No-Spa, a görcsoldás szakértője. Ha görcsös fájdalmai csökkennek, talán a sárkányok is szelídebbek lesznek, és Ön is könnyebben átvészeli a PMS kellemetlenségeit.

SAHU.DRT.17.06.0325 (2017.06.15.)