Printed From:

Jógával a PMS tünetei ellen

Kapcsolja ki testét, mondjon búcsút a belső feszültségnek!

A premenstruációs szindróma tünetei egyes esetekben igen kényelmetlenné tehetik mindennapjainkat – szorongás, érzelmi labilitás, fáradtság, kimerültség, aknék megjelenése, fejfájás és egyéb fájdalmak1 kínozhatnak bennünket, legyen szó bármilyen évszakról, időjárásról, munkanapról vagy akár szabadságról. Ezek a problémák pedig igazán feszültté és nyúzottá tehetnek bárkit, hiába is szeretnénk a legjobb formánkat mutatni, és csak ellazulni egy kicsit.

Nem kell azonban azt hinnünk, hogy teljes mértékben tehetetlenek és védtelenek vagyunk a PMS okozta panaszokkal szemben, hiszen vannak trükkök és tippek, amelyek könnyíthetnek ezen az időszakon – így sem mi, sem a környezetünk nem kell, hogy megérezze a ciklusunk szokásos körforgását. Az egyik ilyen igen hatékony tipp lehet: A JÓGA.

Miért pont a jóga?

A jóga ősi módszere és annak tudománya több ezer éves alapokon nyugszik, az ókori Indiából származik. A jóga különleges egyvelege olyan párhuzamos rendszereknek, mint a testgyakorlás és a szellemi munka – statikus és dinamikus gyakorlatokat, egészségügyi szabályokat, étrendi útmutatást és magatartási előírásokat is tartalmaznak tanai.2

Nem csak mese az egész? Biztonságos ez?

Nos, elsősorban fontos, hogy ismerjük saját testünket és annak korlátait is. A női ciklus hónapjának két része között jelentős különbség mutatkozik, habár ezt nem mindenki veszi észre önmagán. A vérzést követő két hét alatt izomtónusunk és aktivitásunk emelkedik, az azt megelőző két hétben pedig előfordulhat, hogy fizikai teljesítőképességünk is alacsonyabb. Ez természetesen nem jelenti, hogy csak a menstruációt követő két hétben szabad tornáznunk, de mindenképpen figyelembe kell vennünk testünk saját képességeit és lehetőségeit, ha mozogni szeretnénk. A rendszeres jógagyakorlatok könnyebbé tehetik a vérzési időszakot, csökkenthetik annak kellemetlenségeit, de a legfőbb irányelvek alapján a vérzés konkrét napjain jógázni nem ajánlott, hiszen testünket kímélnünk kell. 3

De miért éppen a jóga?

Egy igen friss, 2017-es kutatás szerint a rendszeres jógagyakorlatok pozitív hatással vannak a női szervezetre: csökkentik a fájdalmakat, enyhítik az esetleges görcsrohamokat, valamint a puffadás, a mellérzékenység kellemetlenségeit is. Ugyanakkor a kutatás szerint a női ciklus szabályosabbá válik a jóga nyomán, de a jobb relaxációs- és koncentrálási képesség kialakulása, valamint a jobb hangulat is e kellemes mellékhatások között volt felfedezhető.4

Hogyan kezdjek hozzá?

A megfelelő mozdulatok elsajátításához ajánlott szakértői segítséget kérni. Online vagy élő jógaórák segíthetnek megtalálni saját utunkat. Vigyázzunk testünkre, legyünk kíméletesek, de közben ne feledkezzünk meg arról, hogy nem csak a pihenés segíthet ellazulni vagy kiüríteni fejünket, és könnyebbé tenni fáradt testünket a PMS alatt is.

Ha erős görcseink vannak, és gyors segítséget keresünk, mielőtt ellátogatunk egy jógaórára, válasszuk a No-Spa termékcsaládot, a görcsoldás szakértőjét. A No-Spa 40 mg vagy a No-Spa Neo, közvetlenül a fájdalmat kiváltó görcsre hatnak, és hatékonyan enyhítik a fájdalmat a menstruáció első jeleitől.

SAHU.DRT.17.07.0386 (2017.07.11.)

Utolsó módosítás: 2016. 11. 15.